Royal Republic live

Royal Republic - 5 okt 2012 - Debaser SlussenFörra helgen såg jag Royal Republic på Debaser Slussen. Deras raka och svängiga rocklåtar kommer till sin fulla rätt när de spelas live i en liten svettig lokal och bandet bjuder på lagom mycket mellansnack och lite extra godbitar. De spelade till exempel Addictive i en ”Tyrolen version” (länk till video). Kanske inget man vill ha på skiva, men sådana saker gör att man som konsertbesökare känner att man är med om någonting speciellt.

Jag köpte en T(our)-shirtRoyal Republic - T-shirt efter konserten och när jag hade den på mig på jobbet häromdagen började ett stort gäng elever sjunga Tommy-Gun, Full Steam Space Machine och All Because Of You. Skönt att höra att kidsen inte bara lyssnar på Justin Bieber!

Länkar till andra bloggar om: , , ,

Ett svar to “Royal Republic live”

  1. linatsutsumi89 Says:

    Jag har faktiskt inte hunnit lyssna på Royal Republic, men de är jäkligt bra! (:


Lämna en kommentar