Wolfmother – recension av New Crown

Wolfmother - New Crown

Wolfmother – New Crown

För drygt en månad sedan skrev jag att Wolfmother oväntat hade släppt ett nytt album, New Crown. Jag skrev också att jag trodde att jag skulle dela ut ett högt betyg till plattan så småningom, men min entusiasm kom av sig lite…
….Wolfmother går ut hårt med tre riktiga rökare där det känns som att stå i en liten lokal och lyssna på ett live-band. Ljudet är lite svajigt och ibland slinter någon på sitt instrument, men det gör inget eftersom det är grym rock som framförs med hjärta och jävlaranamma! Den fjärde låten är New Crown och efter tre minuters rockande bjuder Wolfmother på en skönt flummig avslutning. Till den här punkten på plattan är jag med Wolfmother till 100% och redo att sälja min själ, men sedan händer något… Tall Ships är rätt tråkig och om Freedom är tänkt som ett skämt tycker i alla fall inte jag att det är så kul. De följande låtarna är inte dåliga, men når inte alls upp till den fantastiska inledningen och därför landar betyget på en trea.
.
GitarrGitarrGitarr Lite snopet när man i början tror att det ska bli en solklar femma, men plattan är garanterat värd en nedladdning för ynka 45 kronor från bandcamp. Om inte annat så för att den är ett ”självsläpp” utan support av ett stort bolag.

Länkar till andra bloggar om: , , ,

2 svar to “Wolfmother – recension av New Crown”

  1. Wolfmother släpper nytt album – New Crown | School´s Out Says:

    […] Of Woe 3Håll käften, vad vill du?! DokaBlack trip LizardiaLé BetreMonolordWolfmother […]

  2. Wolfmother – recension av ”Victorious” | School´s Out Says:

    […] I 3Håll käften, vad vill du?! DokaBlack trip LizardiaLé BetreMonolordWolfmotherSigiriyaDopelordVallenfyre Avatar Bloody Hammers Rival SonsThe DaggerBombs Of Hades Overkill […]


Kommentera

