Kiss – Monster

Kiss - MonsterSer man på, Kiss har släppt sitt bästa album på bra många år, Monster!

Jag kan inte säga att jag har några högre förväntningar när jag sitter där på bussen på väg till jobbet och trycker igång Kiss nya album Monster samtidigt som jag börjar bläddra i min Metro. Efter några minuter tappar jag dock fokus på artikeln om planerna på att göra om Sverige till en gigantisk bilbana (12/10). Det är det sköna 70-talssoundet och de enkla men effektiva rockriffen som fångar mitt intresse. Det här är ju Kiss som de ska låta! Rock N’ Roll med mycket melodi, men inte alltför mycket grädde på moset.
….Vissa låtar låter så mycket Kiss att det omöjligt kan vara något annat band, men andra låtar doftar Alice Cooper (Back To The Stone Age), Van Halen, Def Leppard (Outta This World, All For The Love Of Rock & Roll) och en uppsjö andra hårdrocksband från tidigt 80-tal. Om du tillhör min generation är plattan med andra ord en riktig nostalgitripp!

Lyssna på Spotify och/eller handla på t ex Ginza eller CDON

Länkar till andra bloggar om: , ,

5 svar to “Kiss – Monster”

  1. SpaderEss Says:

    Håller med, tror att ge fasiken i professionella låtskrivare var det bästa drag dom kunde göra.

  2. Peter Says:

    Håller absolut med! Det är det bästa de gjort på säkert 15-20 år.. men hur mycket säger det egentligen? Hur många plattor har de släppt sista åren?

    Däremot är det faktiskt en riktigt hyfsad platta! Fick samma känsla. Satt på jobbet och skulle bara störa ut oljudet runt mig, och helt plötsligt insåg jag att jag satt och lyssnade på musiken och faktiskt inte jobbade alls!

    Och jag som inte ens är ett fan…😉

    • ChristerMagister Says:

      Nej, det säger inte mycket och jag räknar mig inte direkt som ett stort fan heller. Lick It Up var lysande när den kom, men sedan mitten av 80-talet har jag inte lyssnat speciellt mycket på Kiss. Detroit Rock City ligger dock högt upp på listan över tidernas bästa låtar!

  3. Seance Says:

    Grym platta! iTunes bonus spåret Right Here Right Now är riktigt bra!


Kommentera

