Facebreaker – recension av ”Dedicated to the Flesh”

Jag såg Facebreaker live på Kägelbanan i början av november och köpte deras senaste album Dedicated to the Flesh (2013) på plats, och vilket fantastiskt spontanköp det var! Jag skulle vilja säga att Dedicated to the Flesh består av ”thrashförstärkt melodisk zombie dödsmetall”… Riffen är vassa som rakblad, sången precis ”on the spot” för den här genren och jag hävdar faktiskt att plattan bjuder på rena rama hitparaden! Jag blev själv lite förvånad när jag tyckte att Facebreaker var så jäkla bra när jag såg dem live trots att jag aldrig lyssnat på dem tidigare, men nu förstår jag. Facebreaker är helt enkelt lätta att gilla om man överhuvudtaget står ut med den här typen av musik!

DjävulshornDjävulshornDjävulshornDjävulshornFyra vilt viftande horn till Facebreaker!

Av någon anledning finns inte plattan på Spotify. Du får helt enkelt testa med YouTube här nedanför och om du inte tycker att jag är helt ute och cyklar gå vidare via länkarna!

Länkar: FacebookMetal RecycleriTunes, Google Play

Facebreaker på Kägelbanan - 7 nov 2014

Facebreaker på Kägelbanan – 7 nov 2014

Länkar till andra bloggar om: , , , ,

Ett svar to “Facebreaker – recension av ”Dedicated to the Flesh””

  1. Årslistan 2014 – Årets konsert: Extrem Metal | School´s Out Says:

    […] Of WoeZaumWolfBulletThe Order Of IsrafelLonely KamelDalaplanIron VoidThe SkullBloodbathFacebreakerLandskap I 3Håll käften, vad vill du?! DokaBlack trip LizardiaLé […]


Kommentera

