Overkill – recension av White Devil Armory

Problemet med en lång och härlig semester är att det är riktigt tufft att börja jobba igen. Att gå upp på morgonen (”mitt i natten!”) har inte varit lätt den här första arbetsveckan, men Overkill har hjälpt mig att komma igång!

White Devil Armory som släpptes mitt i sommaren är så pigg och uppkäftig att det är svårt att tro att den är släppt av ett band som har spelat Thrash metal i över 30 år och att det är studioalbum nummer sjutton jag lyssnar på! Overkill uppfinner absolut inte hjulet med den här plattan, men man har prickat kärnan av sin egen tidigare produktion precis och man gör det som sagt utan att ha tappat fart med åren och låter inte det minsta mossiga, något som tyvärr inte gäller alla plattor som släpps av gamla hårdrockshjältar…

Personligen tycker jag dock att den här typen av musik passar bäst i lite mindre portioner, hela albumet är en för stor portion för att sätta i sig i ett svep. Därför hamnar jag i den där situationen när ett album med färre låtar skulle få ett högre betyg än det jag har framför mig. I det här fallet skulle ett album med hälften av låtarna (man skulle kunna välja dem slumpmässigt eftersom alla är bra) få en klar fyra, men som det är nu blir det tre horn för Overkill och White Devil Armory.
DjävulshornDjävulshornDjävulshorn

(En EP med ”Down to the Bone”, ”PIG”, ”Another Day to Die” och ”King of the Rat Bastards” skulle få en femma, vilken tur att det är så lätt att göra spellistor med sina favoritlåtar nu för tiden!)

Länkar till andra bloggar om: , , , , , ,

Ett svar to “Overkill – recension av White Devil Armory”

  1. Exodus – recension av ”Blood In, Blood Out” | School´s Out Says:

    […] Avatar Bloody Hammers Rival SonsThe DaggerBombs Of Hades Overkill AcceptEntombed A.D. […]


Kommentera

