Entombed A.D. – recension av ”Back To The Front”

Entombed A.D. - Back To The Front

Entombed A.D. – Back To The Front

En ny platta med Entombed skapar onekligen förväntningar, även om det nu är med ett A.D. som tillägg. Ärligt talat är namnet och allt strul kring det ingen stor grej för mig. Det kanske är orättvist, men för min del är L-G Entombed och tvärt om. Det som skapar förväntningar hos mig är en ny platta med dödsmetall med L-G Petrov på sång.

Petrov besitter en av de där rösterna som är som klippt och skuren för den musik han håller på med. När jag tänker efter så tycks han också besitta en personlighet som är som klippt och skuren för den musik han håller på med… Det känns med andra ord äkta när han sjunger Death N’ Roll. Dessutom väcker hans röst år 2014 en nostalgi som faktiskt höjer musikens värde med hjälp av gamla meriter, om du förstår vad jag menar? Musiken blir bra bara av Petrovs ton.

Nu är det förstås inte bara det som är bra med plattan. Back To The Front innehåller en hel drös grymma låtar i den förväntade stilen och med det förväntade soundet.

Mitt omdöme av plattan har pendlat flera gånger sedan i somras när jag började lyssna, från lysande till ett svalt OK med hänvisning till att den vid strecklyssning kan upplevas lite jämntjock. I alla fall med min utrustning så mår dessutom Back To The Front bra av det luftigare ljudet i stereon där basen framträder bättre än i telefonlurarna.

DjävulshornDjävulshornDjävulshorn Pendeln stannar på en stark trea för Entombed A.D. och jag ser verkligen fram emot giget på Kägelbanan den 7:e november.

Länkar till andra bloggar om:
, , , , , , ,

3 svar to “Entombed A.D. – recension av ”Back To The Front””

  1. Fireborn: ”Expect fast and extreme Death Metal” | School´s Out Says:

    […] när jag har skrivit klart min recension av Back To The Front (Entombed A.D.) nås jag av nyheten att L-G´s andra band Fireborn nu är fulltaligt. Bandet […]

  2. Bloodbath – första låten med Nick Holmes publicerad | School´s Out Says:

    […] Avatar Bloody Hammers Rival SonsThe DaggerBombs Of Hades Overkill AcceptEntombed A.D. […]

  3. En dunderhelg är i antågande! | School´s Out Says:

    […] Avatar Bloody Hammers Rival SonsThe DaggerBombs Of Hades Overkill AcceptEntombed A.D. […]


Kommentera

