Witchrider

Bildlänk till Spader Ess

Bildlänk till Spader Ess

När jag känner för något nytt inom den lite flummigare rocken brukar jag titta in till Spader Ess. Han och jag har liknande smak när det gäller ockult retrorock och liknande, men jag tror inte att han har mycket till övers för punk och hardcore…

Ett av tipsen jag fått av honom är Witchrider från Österrike. Bandet har släppt en EP som kort och gott heter Witchrider EP och är så riktigt jäkla bra att jag tilldelar den fyra skägg av fem möjliga.

Mycket mer skriver jag inte om bandet eller skivan eftersom Spader Ess redan gjort det så bra. Klicka på bilden till vänster så zappas du genast dit.

Du kan lyssna på och köpa Witchrider EPbandcamp och bandet finns på facebook.
(Uppdatering: Witchrider har släppt en ny singel, lyssna här.)

Shedevil är en riktig hit och ge inte upp på videon under den första halvminuten, det är rätt låt! 🙂

Länkar till andra bloggar om: , , , , ,

3 svar to “Witchrider”

  1. Spader Ess Says:

    Tackar, Tackar!
    Vill dock fylla i att jo, Punk funkar väldigt bra, särskilt om det är oldschool punk. Hardcore däremot….. 🙂

  2. Witchrider – recension av ”Unmountable Stairs” | School´s Out Says:

    […] PengarHerderMother KasabianElectric Wizard 4 Mörbultad Gamla Pengar (EP) Behemoth BesserbitchWitchriderThe TowerAgainst Me! Heavy TigerDoublestoneThe SocksSkogenConanLesraAge Of WoeZaumWolfBulletThe […]


Kommentera

