Doublestone – Devil’s Own​/Djævlens Egn

Doublestone - Devil's Own​, Djævlens EgnDe doomrockande danskarna i Doublestone har precis släppt ett nytt album där den första halvan framförs på engelska och den andra halvan på danska. Det är ju inte jättelätt att sticka ut i den här genren längre, men Doublestone lyckas. I början av 2014 lyssnade jag mycket på deras platta ”Wingmaker” (länk till min recension) och då var det boogiesvänget i framförallt ”Save our Souls” (länk) som stack ut, och nu är det låtarna på danska. (Den här plattans dansbit heter för övrigt ”Fuglene Kalder”.) Jag har generellt sett svårt för danska, och jag ska inte påstå att jag förstår Doublestone heller, men jag tycker att det funkar! Ja, båda sidorna funkar fint!

Här är ett smakprov på engelska och ett på danska:

Länkar: Bandcamp, Spotify, Facebook

Länkar till andra bloggar om: , , , , ,

Kommentera

