Säg Ja till Nej!

Believe the hype! Even if there is no hype. There should be a hype. Let’s create a hype! Säg Ja till Nej!

Så skriver Karl Tunander (Mother Kasabian, IXXI mm) som är översvallande glad över att vara bandets nya trummis, och visst säger jag Ja till Nej! Jag tycker att bandets självbetitlade debut var ett av förra årets både bästa och mest spännande album. Musiken tar ett tag att vänja sig vid (efter den första genomlyssningen var min huvudsakliga reaktion: ”vad var det jag just hörde?!”), men efter ett par varv är plattande hypnotiserande bra och beroendeframkallande. Som inledande hjälp kan jag säga att musiken framförs på två elbasar och trummor och att verserna sjungs på finska men refrängerna på svenska…

Believe the hype!

Länkar: Spotify, Bandcamp, Facebook

Länkar till andra bloggar om: , , ,

Publicerat i Punk, Rock. Etiketter: , , , . 2 Comments »

2 svar to “Säg Ja till Nej!”

  1. Henrik Says:

    Kan funka live tror jag 🙋!

  2. Nej – live | School´s Out Says:

    […] självbetitlade debut var ett av förra årets både bästa och mest spännande album. (Länk) Så, för ett par veckor sedan, fick jag se NEJ live och i ett ungefär lika kort inlägg kan jag […]


Kommentera

