Khemmis – Hunted

När jag recenserade Khemmis debutalbum under hösten 2015 skrev jag: ”Utan någon större tvekan delar jag ut en fyra i betyg till Khemmis, för jag tror att ”Absolution” kommer att framstå som en av årets höjdpunkter även i december. Helt enkelt en lysande debut!” (länk) Och det står jag fast vid.

Om jag tvingades beskriva Khemmis sound i text skulle jag skriva att de spelar en kombination av episk doom och klassisk Heavy Metal med vissa brutalare inslag, men som tur är så behövs inte det; du kan ju faktiskt lyssna själv på valfri streamingtjänst innan du bestämmer dig för om du vill stötta bandet genom att ladda ner låtarna på Bandcamp.

Även ”Hunted” är värd en fyra i betyg, och med två fyror i rad tycker jag att bandet platsar bland de riktigt stora!

Länkar: Bandcamp, Spotify

Länkar till andra bloggar om: , ,

Publicerat i Skivrecensioner. Etiketter: , . Leave a Comment »

Kommentera

