Party like it’s 1999

Ännu ett musikaliskt geni har lämnat oss!

Det kanske inte är helt självklart att jag gillar Prince, men det gör jag, och har så gjort sedan jag såg ”Purple Rain” i mitten av 80-talet. Snubben hade mer ”swag” än de flesta och visste hur man levererade en oförglömlig show. Tyvärr fick jag aldrig se honom live, det närmsta jag kom var att stå utanför Globen och försöka köpa svartbiljetter medan konserten startade någon gång på 90-talet… Mycket frustrerande!

Som sagt, Prince levererade, trots att elementen motarbetade honom. Kolla bara in hur han framför ”Let´s Go Crazy” under Super Bowl 2007 i hällande regn!

Prince, jag kommer att sakna dig; do NOT rest in peace, party like it’s 1999!

Prince

Publicerat i Pop, Rock. Etiketter: , , , . Leave a Comment »

Kommentera

