Fabriken – ”Mot botten av ett hål”

I oktober skrev jag att Fabriken, med medlemmar från Rolands Gosskör, Coca Carola, Strebers och Dia Psalma, planerade att ge ut fyra stycken EP’s, en för varje årstid. Då recenserade jag ”Där det alltid regnar” som representerar hösten (länk), och i dag släpptes vinterplattan ”Mot botten av ett hål”.

På grund av anledningar blev ”Mot botten av ett hål” något försenad, men att vintern drar ut på tiden är vi ju vana vid!🙂 I min förra recension antydde jag att minnen som Curre Sandgrens sång väckte var grunden till att jag gillar bandet, och visst är det så, nostalgikänsor är en stark drivkraft, men när vi nu står här med ytterligare en grym EP så är det inget snack om att det här handlar om mer än nostalgi. Jag tycker definitivt att Fabriken producerar ny melodiös rock med punknerv som står på egna ben år 2016. Curre var med och startade Rolands Gosskör 1978, när han var 12 år, och att han fortfarande framför musik som har tillräckligt med kraft, attityd och socialt engagemang för att förtjäna att kallas punk tycker jag är jäkligt häftigt!

Nu längtar jag både efter den riktiga våren och Fabrikens vårplatta!

P.S. I kväll är det releasefest på Kafé 44 och de första 30 som dyker upp får Fabrikens nya EP i handen! Klicka här för mer info på FB. (Tyvärr jobbar jag sent i kväll eftersom vi har öppet hus på skolan där jag jobbar… Jag ska alltså stå och visa kompensatoriska hjälpmedel för föräldrarna i stället för att svettas på Kafé 44… Fy f*n vad trist!!)

Länkar till Fabriken: Spotify, iTunes, Google Play, Facebook, hemsida

(Det finns ingen video till någon låt från den nya plattan, så det får bli en repris🙂 )
Fabriken – Mot botten av ett hål

Länkar till andra bloggar om: , , , , ,

Kommentera

