Lewis & the Strange Magics – Velvet Skin

Jag presenterade Lewis & the Strange Magics under ”veckans demo” i slutet av augusti och skrev att de valt att inte lägga ut albumet “Velvet Skin” digitalt, men nu har de tänkt om (eller fixat det praktiska…) och “Velvet Skin” finns ute på i alla fall Spotify.

När jag lyssnat på demon skrev jag att bandet från Barcelona spelade en skön blandning av Ghost, Alice Cooper och Rolling Stones, men nu när jag lyssnat på hela albumet måste jag nog också nämna känslan av en inspelning från en obskyr dragshow på någon bakgata 1971 (inte för att det motsäger vad jag tidigare skrev, snarare förstärker🙂 ).

Länkar till andra bloggar om: , , , ,

Kommentera

