The Baboon Show släpper nytt i mars

I slutet av oktober tokhyllade jag The Baboon Show när de släppt albumet ”Havana Sessions” där de återinspelat gamla låtar och tagit hjälp av kubanska gästmusiker (länk). Jag skrev bland annat att de fått till ett sådant sväng i vissa låtar att jag var nära att slita av sig tröjan och fuldansa ohämmat!🙂

Nu har The Baboon Show släppt den första singeln från det kommande albumet ”The World Is Bigger Than You”, och jag inbillar mig att jag kan höra spår från erfarenheter från inspelningen av ”Havana Sessions” i låten ”Me, Myself and I”, det är bara det att Håkan Sörle står för bakgrundssången i slutet av låten och att han gör det på svenska i stället för spanska. I vilket fall som helst är det en riktig partydänga som gör att jag verkligen ser fram emot albumsläppet i början av mars.

Länkar till The Baboon Show: Spotify, iTunes, Facebook

Länkar till andra bloggar om: , , ,

Publicerat i Punk. Etiketter: , , . Leave a Comment »

Kommentera

