Årets bästa…

Jag brukar lägga ner en hel del tid på att utse årets bästa live-konserter, men i år har jag inte riktigt tid och ro att sitta och våndas över vem som var absolut bäst. Därför kör jag på magkänsla och presenterar vilka som hamnar i toppen, utan inbördes ordning.

Med facit i handen och med grund i hur många gånger jag lyssnat på albumen så utser jag följande till årets album:
Dopethrone”Hochelaga”, Spelljammer: ”Ancient Of Days”, Monolord: ”Vaenir” och Thåström: ”Den Morronen”.

(Klicka på bilderna för att läsa min recension.)

Dopethrone – HochelagaSpelljammer - Ancient Of DaysMonolord - VaenirThåström – Den Morronen

Årets bästa individuella gig går till Goatess och Gloson, båda på Klubb Undergången.
(Klicka på bilderna för att läsa min recension.)

Goatess på Undergången - 24 april 2015Gloson på Klubb Undergången - 28 augusti 2015

Och årets konsertpaket måste vara Ordos, Mother Kasabian och Snowy Dunes, arrangerat av Sweet Leaf.
(Klicka på bilderna för att läsa min recension.)

Ordos på Copperfields - 9 maj 2015..Mother Kasabian..Snowy Dunes

Till sist, årets bok är utan tvekan Adam “Nergal” Darskis ”Confessions of a Heretic”, årets dryck: Thåströms spanska brandy och årets förlust: Lemmy Kilmister. (Åter igen, klicka på bilderna för att läsa mer.)

Adam “Nergal” Darski – Confessions of a HereticThåströms spanska brandyLemmy Kilmister

God fortsättning! 🙂

Publicerat i Hits och highlights. Etiketter: , , . 1 Comment »

Ett svar to “Årets bästa…”

  1. Årets platta 2016 | School´s Out Says:

    […] skulle ju vara tokigt eftersom den kom ut förra året och dessutom fick utmärkelsen då! (länk) Nej, årets bästa och mest spelade platta av de som släppts i år är Goatess […]


Kommentera

