Nu finns The Beatles på Spotify, kul, men jag har Sympathy For The Devil

Ja, att The Beatles numera finns på Spotify har väl ingen missat, och visst är det kul. De har gjort en hel del bra grejer, men jag har hört att en av 60-talets vattendelare var om man tyckte att The Beatles eller The Rolling Stones var bäst och jag kan inte riktigt förstå att det skulle vara något snack om saken… Personligen skulle jag lätt byta ut hela The Beatles katalog mot t ex ”Sympathy For The Devil”, och det finns flera Stones-låtar som är värda så mycket. Alltså, om jag fick valet mellan att någon på något sätt såg till att jag aldrig någonsin kunde lyssna på någon som helst låt med The Beatles igen (ja, t o m radera dem ur mitt medvetande) eller att på samma sätt undanhålla ”Sympathy For The Devil” så skulle jag offra The Beatles. Direkt!

Kategoriserat under ”Världens bästa låt

The Rolling Stones och The Beatles

Länkar till andra bloggar om: , , ,

Kommentera

