Altareth och Spelljammer – live @Copperfields i morgon

Jag har varit medvetet återhållsam med betygen i mina recensioner i år. Det är bara tre plattor som fått högsta betyg, och en av dem är Spelljammers ”Ancient Of Days” (länk). Jag har tipsat om desto fler ”up-and-coming”-band som jag tycker är värda att hålla koll på, och ett av de mest spännande banden tycker jag är Altareth som släppte sin debut-EP ”Bury Your Mind in Moss” i somras (länk). Det är alltså med stor spänning jag ser fram emot morgondagens gig på Copperfields där Sweet Leaf har bokat in båda dessa band och dessutom kryddar på med nybildade Kinglord som bara släppt en demolåt ännu (SoundCloud).

Spelljammer, Altareth och Kinglord på Copperfields

Bildlänk till eventet


.

Länkar till andra bloggar om: , , , ,

Kommentera

