28:e november, årets tyngsta krock!

Stockholm är suveränt för mig som gillar att se live-konserter i små lokaler, men ibland är det trevligt att ta en minisemester någonstans i närheten när ett favoritband spelar. Hittills har jag varit i Linköping ett par gånger och i Västerås, men Norrköping, Örebro, Uppsala och Jönköping finns med på bevakningslistan.
….Nu på lördag har det kört ihop sig rejält, för jag skulle hemskt gärna åka till Linköping och se Yuri Gagarin och Kungens Män, för att inte tala om hur roligt det hade varit att se Skraeckoedlan och Mother Kasabian i Norrköping… Men hur skulle det gå till när Monolord och Bad Acid spelar på Undergången!? Det här är ju inte som när speltiderna krockar på någon festival, jag kan ju knappast se första delen av ett gig för att sedan lubba till nästa och se avslutningen…

Så, jag är ledsen kosmonauter, kungar, skräcködlor och predikanter, men jag måste prioritera Monolord! Jag har inte sett dem tidigare och i Undergångens regi kommer det att bli brutalt tungt! (Möjligtvis hinner jag med Protector på Copperfields också…)

Bildlänkar till eventen på Facebook:

Monolord på UndergångenSkraeckoedlan och Mother Kasabian på Valvet

Yuri Gagarin och Kungens Män på The CryptProtector på Copperfields

Länkar till andra bloggar om:
, , , , , , , , ,

Kommentera

