Dolores Haze – The Haze Is Forever

I maj 2014 skrev jag:

Noise rock, Riot Grrrl, Grunge, Punk… kalla det vad du vill, men Dolores Haze nya ”Accidental” EP är grym! Gitarr-riffen skär som knivar och den kaxiga sången och drivet får till och med mig, en 43-årig man, att känna mig ung och upprorisk. Jag har några elever jag skulle vilja spela det här för, men jag är rädd att deras föräldrar kommer att hålla mig ansvarig om deras döttrar sedan hittar på något dumt…” (länk)

Nu har Dolores Haze släppt sitt debutalbum ”The Haze Is Forever” och trots sitt uttalade mål att bli störst, bäst, rikast, vackrast, slå stort, hamna på major-bolag och erövra världen så har de inte blivit mainstream. Dolores Haze låter fortfarande kaxiga, rebelliska och dekadenta och jag har alltså ingen anledning att ändra mitt omdöme. Grymt!

Länkar till Dolores Haze: Spotify, SoundCloud, iTunes, Google PlayFacebook, blogg

Dolores Haze

Länkar till andra bloggar om: , , , , ,

Kommentera

