Mushroom Caravan Overdrive och Snowy Dunes på Copperfields

Förra helgen var det som sagt lite stressigt. När jag hade sett den största delen av giget med MaidaVale (länk) hoppade jag i en taxi och åkte till Copperfields för att se Mushroom Caravan Overdrive och Snowy Dunes. Jag har sett båda banden flera gånger tidigare, och att jag flänger kors och tvärs över stan för ytterligare spelningar är väl ett betyg så gott som något!

Mycket annat behöver inte sägas egentligen tycker jag… Mushroom Caravan Overdrive kör sin  Straight in your face-fuzz som jag har kallat den tidigare (länk) och trots att de aldrig har haft samma uppsättning på scenen när jag sett dem så levererar de stabilt!
(Tack, den kosmiska predikanten Gidon Kasabian, för att du envisades!🙂 )

Fler bilder finns på Facebook

Mushroom Caravan Overdrive på Copperfields - 24 okt 2015

Mushroom Caravan Overdrive på Copperfields – 24 okt 2015

Snowy Dunes är ju flitigt omskrivna här i bloggen (tidigare) och det finns en god anledning till det! Även de levererar om och om igen på scenen, och deras debutalbum växer med tiden. En dryg 50-lapp på Bandcamp förser dig omedelbart med ungefär lika många minuter god Heavy Blues och ökar chansen till att det kommer mer!

Fler bilder finns på Facebook

Snowy Dunes på Copperfields - 24 okt 2015

Snowy Dunes på Copperfields – 24 okt 2015

Länkar till andra bloggar om: , , , , , ,

Kommentera

