Live: Graveyard och Nekrodelerium

I lördags började jag kvällen med att se Graveyard på Münchenbryggeriet och fortsatte sedan till Skeppsbar i Gamla stan för att se Black Metal-bandet Nekrodelerium. Det är inget snack om att Graveyard är mitt favoritband av de här två, men det är heller ingen tvekan om att jag fick den bästa live-upplevelsen på Skeppsbar.

Graveyard var egentligen helt fantastiska (förutom att de kunde lägga till lite interaktion med publiken), men att se band på små scener ger mig så mycket mer. Jag har uppenbarligen blivit bortskämd under de senaste åren, för de senaste gångerna jag sett band på större scener har jag mest tyckt att det varit jobbigt. Först en ordentlig kö för att få tag på en öl i baren och sedan har jag inte orkat tränga mig in framför scenen. Som jag förklarade hemma: ”om man inte är där riktigt tidigt och tar en bra plats hamnar man utanför. Om man har en bra plats är det härligt med en stor publik eftersom man är en del av den, men när man hamnar vid sidan om är resten av publiken bara i vägen!

Gnälligt värre, men va f*n, jag är varken 20 år längre eller 1.90 lång!🙂

Graveyard på Münchenbryggeriet - 17 oktober 2015

Graveyard på Münchenbryggeriet – 17 oktober 2015

Jag har sett Nekrodelerium en gång tidigare (länk), men jag tyckte att de var bättre den här gången. Man surfar liksom iväg på trummornas och gitarrernas ihärdiga matta och Sandra Stensen har en riktigt skön Black Metal-pipa! Dessutom är det som sagt en helt annan sak att kunna stå så här nära, på samma våglängd, näsa mot näsa!
(Nekrodelerium finns bara på SoundCloud än så länge. Fler bilder finns på Facebook.)

Nekrodelerium på Skeppsbar - 17 oktober 2015

Nekrodelerium på Skeppsbar – 17 oktober 2015

Länkar till andra bloggar om: , , , ,

Kommentera

