Old Man’s Will: ”Hard Times – Troubled Man”

Old Man's Will - Hard Times-Troubled ManOld Man’s Will från Umeå släppte sin självbetitlade debutplatta 2013. I linje med (en av) tidens strömningar bestod den av riffbaserad blues/rock influerad av otaliga band från det sena 60-talet och 70-talet. Den mest uppenbara aktuella referensen är förstås Graveyard och på samma sätt som dem lyckades man få till ett organiskt ljud som låter väldigt ”äkta”. Och jag gillade debuten, även om jag önskar att Old Man’s Will hade fått till några fler riktigt minnesvärda melodier.

Den nya plattan ”Hard Times – Troubled Man” släpptes förra veckan och på den fortsätter man på samma spår, på gott och ont. Kanske är det jag som lyssnar på för mycket musik, men det känns som ytterligare en platta som är bra när man lyssnar på den, men med få låtar som verkligen fastnar. Eller så är det bara för mycket blues och för lite hård rock för min smak…

Men visst sjutton svänger det, så ge Old Man’s Will en chans. Kanske tänder du till på alla cylindrar även om inte jag gör det just nu!

Länkar till Old Man’s Will: Spotify, iTunes, Google Play, Bandcamp, Facebook

Länkar till andra bloggar om: , , , , , ,

Kommentera

