Hällas – Ett band att hålla koll på

När jag varit på Gaphals femårskalas i våras skrev jag i lördagens rapport: ”Kvällens mest positiva överraskning stod nog i alla fall Hällas för. Visst är de två låtar jag hört på Bandcamp bra, ”Through the system” rent av en riktig hit, men det här var över förväntan! Svängig hårdrock med 70-tals vibbar, det är min kopp te det!” (länk)

Nu är Hällas, med medlemmar från Jönköping och Linköping, på gång med sitt debutalbum och den första singeln heter ”Autumn In Space”. Jag ska inte sticka under stol med att jag tycker att det borde varit mer tryck i riffen, men vilken jäkla låt. Ge den ett par varv och den sitter som den där berömda smäcken! Jag har nyligen lyssnat på flera band som fått till ett fantastiskt ljud men som saknar riktigt bra låtar, och i jämförelse med dem sitter så klart Hällas på trumf.

Så, håll koll på Hällas, och om du får chansen att se dem live så rekommenderar jag dig starkt att ta den. (Facebook)

P.S. Hällas ligger på The Sign Records, vilket liksom Lövely är en avknoppning från Gaphals.

Hällas - Gaphals 5 år - 28 mars 2015

Hällas på Gaphals femårskalas – 28 mars 2015 – Fler bilder finns på Facebook

Länkar till andra bloggar om: , , ,

Kommentera

