Spelljammer streamar ny låt: ”Borlung”

Spelljammer är definitivt ett av Stockholms tyngsta band och de ligger högt upp på min lista över personliga favoriter. Efter två suveräna EP’s, ”Inches From the Sun” (2010) och ”Vol. II” (2012), är det dags för albumsläpp på RidingEasy Records om ett par veckor. Jag såg dem live på klubb Undergången i slutet av maj (länk) och på Sweet Leaf @Copperfields i slutet av juli (länk) och har därför hört en stor del av det nya materialet, och jag tror att jag kan lova ytterligare en höjdare. Låten ”Borlung” som du kan lyssna på här nedanför gör mig dessutom ännu säkrare på den saken! Det här kommer att bli höstens platta för gråa mornar!

Länkar till Spelljammer: Bandcamp (fullt utbud), Spotify (bara ”Vol. II”), Facebook

Spelljammer på Klubb Undergången - 27 maj 2015

Spelljammer på Klubb Undergången – 27 maj 2015

Länkar till andra bloggar om, , , , ,

Kommentera

