Dagens tips: Freedom Hawk

Mitt i sommaren släppte Freedom Hawk från Virginia i USA albumet ”Into Your Mind”. När jag började lyssna tänkte jag ”jaha, här har vi ännu en Ozzy-klon”, men det blev snart tydligt att Freedom Hawk har mer att bjuda på än så. Man har lyckats smälta samman influenser från 60-talets psykadelia, 80-talets hårdrock och 90-talets stoner och skapat en riktigt skön rockplatta utan egentliga svackor. Jag läser mig till att det här är bandets fjärde album, och det glädjer mig eftersom det innebär att jag har tre plattor till att bekanta mig med!

Länkar till Freedom Hawk: Spotify, BandcampiTunes, Google Play, Facebook, hemsida

Länkar till andra bloggar om: , , , , ,

Kommentera

