Gloson och Johnny Mountain på Undergången

Gloson och Johnny Mountain på Undergången - Länk till eventet

Gloson och Johnny Mountain på Undergången – Länk till eventet

Så var en ny vecka igång, och trots att det är nästan två veckor sedan semestern tog slut så är det här den första ”standardveckan”. Du vet, måndag till fredag enligt en viss rutin utan några speciella avbrott… Visserligen bjuder läraryrket alltid på någon form av överraskning, så det ska nog bli bra! (I dag fick jag t ex en ny elev i år 8 från Ulan Bator som inte pratar ett ord svenska!)

Dessutom innebär återgången till rutiner också att klubb Undergången drar igång igen! Jag vet att de har lyckats med flera stycken fantastiska bokningar i höst/vinter, med Monolord som juvelen i kronan, och den här säsongens första gig nu på fredag är inget undantag!

Stockholmsbandet Johnny Mountain är en ny bekantskap och lite svåra att få grepp om. De släppte en EP under 2014 och på den finner jag melodiös psykedelisk rock med en touch av stoner och faktiskt nästan punkig garagerock. Spännande!
(Spotify, Facebook)

Gloson från Halmstad känner jag däremot väl till sedan tidigare. Deras debut-EP ”Yearwalker” har legat i min spellista under hela året och min enda invändning mot den är att den tar slut för fort. Grymt skön melankolisk dödsdoom som är perfekt på klubb Undergången!
(Spotify, BandcampFacebook)

Det blir lite yin och yang på fredag känns det som; ljust och luftigt av Johnny Mountain och mörkt och tungt av Gloson. Missas på egen risk! 🙂

Länkar till andra bloggar om: , , , , , , ,

Kommentera

