Thorr-Axe – Gates Of Winter

Thorr-Axe - Gates Of WinterThorr-Axe består av fyra grabbar från Bloomfield, Indiana som spelar ”Blackened Doom”. ”Gates Of Winter” släpptes i början av året som uppföljare till ”Wall Of Spears” (2011) och båda plattorna är grymt bra! Jag förstår inte riktigt hur ett så bra band kan ha gått mig förbi tidigare!

Thorr-Axe is a raiding party comprised of four guys with a mutual love of heavy music. We belch forth tales of dragons, wizards, frost giants, and vikings putting axes through people’s skulls.

Här har vi ett band som har lyckats sätta ord på sin musik, för ”Gates Of Winter” låter verkligen kall! Hård, vass och kall, och den frammanar absolut bilder av ett gäng ärrade krigare som rör sig igenom ett kargt landskap av svart sten och is.

Wall Of Spears” har lite mer Thrash-metal i sig och även om jag inte kan bestämma mig för vilken av plattorna jag tycker bäst om så är nog den lämplig att börja med om du inte vet med dig att du gillar ”Hardcore infused blackened doom”, som jag försökt kallla den här typen av musik tidigare. Om du står ut med (eller som jag, gillar) den desperat brutna sången eller inte är avgörande.

Videon till ”Four Hooves” bryter visserligen mot de inre bilderna av ärrade krigare och frostjättar ganska kraftigt, men eftersom jag gillar både DIY-grejen och band med glimten i ögat så kan jag inte låta bli att lägga in den.

We banded together at Matts place of employment to create the most convenient music video known to man.”

Länkar till Thorr-Axe: Spotify (bara ”Wall Of Spears”), Bandcamp, Facebook

Länkar till andra bloggar om: , , , , ,

Kommentera

