Attentat och Electric Eel Shock på Göta Källare

I tisdags fick Robert Plant klara sig utan mig eftersom han valde att spela på Gröna Lund. 😉 I stället såg jag Attentat och Electric Eel Shock på Göta Källare. Attentat från Göteborg har hållit på länge, sedan slutet av 70-talet, men jag har av någon anledning ingen speciell relation till deras musik. Jag tyckte att deras gig var ganska ojämnt, men i sina stunder blixtrade de till ordentligt. Favorit? Tveklöst ”Ge fan i mej”! Electric Eel Shock från Osaka i Japan är inte heller några duvungar, det här giget var faktiskt en del av deras 21-årsfirande! Jag har länge gillat deras blandning av melodiös punk och klassisk hårdrock på platta och live blommade de ut ordentligt! En riktigt högklassig rock-show av en trio trevliga grabbar! (Och ja, trummisens scenkläder består av en (1) strumpa…)

Fler bilder/more pics finns på Facebook

Länkar till Attentat: Spotify, iTunesFacebook, hemsida

Attentat på Göta Källare - 14 juli 2015

Attentat på Göta Källare – 14 juli 2015

Länkar till Electric Eel Shock: Spotify, iTunes, Facebook, hemsida

Electric Eel Shock på Göta Källare - 14 juli 2015

Electric Eel Shock på Göta Källare – 14 juli 2015

Länkar till andra bloggar om, , , , ,

Kommentera

