Vidunder – live in Berlin

Här står jag i Berlin och ser ett band från min gamla hemstad Malmö…”, skrev jag på Facebook och på Instagram. När jag pratade med killarna i bandet efteråt så visade det sig att de kanske inte var från Malmö, men att de bor där nu i alla fall. Giget på klubben Cassiopeia var hur som helst riktigt jäkla bra och bandet kunde unna sig att fira med shots ur vattenglas efteråt. Bartenderns min när basisten Linus beställde en ”Anus Shot” var ganska obetalbar! ”Du vet en sån där som smakar lakrits…” 🙂

Jag kan varmt rekommendera både Vidunders debutplatta från 2013 och deras nya, ”Oracles and Prophets”. Det finns så många hits på de här två plattorna att giget var en ren kavalkad, och jag tror inte att jag säger för mycket om jag säger att du kommer att få chansen att se dem live i Stockholm under hösten. Jag återkommer i den frågan!

Det finns fler bilder (more pics) på Facebook.

Länkar till Vidunder: Spotify, iTunes, YouTubeFacebook, hemsida

Vidunder - Cassiopeia i Berlin - 23 juni 2015

Vidunder – Cassiopeia i Berlin – 23 juni 2015

Länkar till andra bloggar om: , , , ,

Kommentera

