Fête de la Musique – Punk och Rockabilly i Berlin

I går var det Fête de la Musique – ”World Music Day” som firas i omkring 340 städer i 110 länder på fem kontinenter. Själv tillbringade jag eftermiddagen och kvällen i en liten ”Rock-grotta” i Berlin och röjde loss till Punk och Rockabilly. På Facebook sammanfattade jag det hela ganska bra: ”Just nu pågår den ultimata Berlin upplevelsen för mig! Punk och garage-rock från 16 till sent i en liten källarlokal. Heroinisterna fuldansar och punkarna dricker medhavt ur pet-flaska trots att ölen kostar 20 spänn! Tjoho!” 🙂

Banden som jag såg var: Madlock (Facebook), Kotter (hemsida), Blue Rockin’ (Spotify, Facebook, hemsida) och Fightball (Spotify, Facebook, hemsida) Fler bilder kommer på Facebook så småningom…

Fête de la Musique @ Wild At Heart

Eftersom Rockabillyn är dåligt representerad i bloggen så lyssnar vi på Blue Rockin’, vars medlemmar även verkade arbeta i baren på stället där jag var… (Wild At Heart) Helt omöjligt att stå still när någon spelar ståbas på det här sättet!

Länkar till andra bloggar om: , , , ,

Kommentera

