(Anti)nationaldagsfirande med Alonzo

(Anti)nationaldagsfirandet på Kafé 44 med Alonzo som huvudband är nu officiellt en tradition (två år i rad…). Förra året spelade Alonzo tillsammans med Matriarkatet (länk till inlägg) och i år var det Psykbryt som fick inleda kvällen. Jag prioriterade en uteservering i solen när Psykbryt spelade så jag har ingenting att säga om deras insats, men Alonzos gig var lika hjärtligt, varmt och svettigt som förra året. Jag tror att jag behöver mer än båda händernas fingrar till att räkna hur många gånger jag har sett Alonzo live vid det här laget och det som är kul med att se dem på en så här liten scen är just att det blir så ”nära” och personligt. Visst kan ljudet vara bättre och bandet mer på tå när de spelar på en större scen, men på ställen som Café 44 får man en närkontakt som gör att det känns mer som att man är deltagare i deras fest än publik på det traditionella sättet. Riktigt jäkla kul med andra ord!
(Fler bilder på Facebook)

Alonzo på Café 44 - 6 juni 2015

Alonzo på Café 44 – 6 juni 2015

Länkar till andra bloggar om: , , , ,

Kommentera

