Veckans demo: Church – ”Unanswered Hymns”

Den här veckans demo består av riktigt tung doom, framförd av Church från Sacramento i Kalifornien. Jag tycker att ”Unanswered Hymns” känns proffsig för att vara en demo, men den finns tydligen bara digitalt och som demokassett (ännu!). Ett gäng polare har alltså knåpat ihop de här tre förkrossande tunga spåren och digitalt lyckats förmedla dem ända till mig (och nu dig) här i Sverige utan att ens ha en Facebook-sida. It´s a brave new world, and I like it!🙂

Första gången jag lyssnade på ”Unanswered Hymns” och hörde ”Dawning” inledas med den försiktiga gitarren kände jag på mig att något var på gång, och när basen sedan trädde in och med full kraft träffade hypotalamus var jag såld! Men Church går inte bara in för att krossa. Här finns vackert utsvävande partier och de långa låtarna betyder inte att det är enformigt, men det är väl egentligen ingen idé att jag försöker beskriva musiken närmare. Gillar du riktigt tung musik och inte har bråttom så lyssna själv!

P.S. Battleground Records gillade också vad de hörde och kommer att släppa ”Unanswered Hymns” på vinyl i höst/vinter.

Länkar till andra bloggar om: , , ,

Kommentera

