Fuzziga Hits – Brain Police: Jacuzzi Suzy

Klubb Undergången

Stefan på Klubb Undergången

Tips på bra band att lyssna på kommer från många olika håll. Ibland vet jag inte alls vart idén kom från början, men i andra fall vet jag precis. När det gäller Brain Police vars självbetitlade album från 2003 jag just nu snurrar varv på varv på varv så kan jag spåra inspirationen till den 24 april via min lista i Shazam och en snabb koll bekräftar att det var en kväll på klubb Undergången. I väntan på Goatess spelade Stefan från Snowy Dunes låten ”Jacuzzi Suzy” och jag hade funnit en ny suverän platta! Tack Stefan och tack klubb Undergången!

Brain Police kommer från Island och för mig är de en helt ny bekantskap, men att döma av beskrivningen på Facebook har de varit hyggligt framgångsrika. Deras tre senaste plattor har återutgetts av Small Stone Records.

Jacuzzi Suzy” kan jag lätt kategorisera som en Fuzzig hit, och det finns fler på plattan.
Enjoy!

Länkar till Brain Police: Spotify, BandcampFacebook

Länkar till andra bloggar om: , , , ,

Ett svar to “Fuzziga Hits – Brain Police: Jacuzzi Suzy”

  1. Spader Ess Says:

    Bra grejor det där.


Kommentera

