Serpent Omega och Bongzilla – Live @Nalen klubb

Den 5 maj fixade Red Heifer Productions en grym kväll på Nalen klubb. (Jag ligger som sagt lite efter med publiceringen i bloggen.) Jag börjar med de två negativa punkterna: 1) Det var en tisdag 2) Bongzilla sprängde förstärkarna så att det blev helt dött ett tag i mitten av deras spelning. Annars var det en fantastisk kväll!

Serpent Omega representerade Sverige och huvudstaden och sparkade igång hårt med sin brutala doom/sludge. Jag har lyssnat en hel del på deras självbetitlade debutalbum från 2013 (en riktig höjdare!) och ser verkligen fram emot uppföljaren som är på gång. Jag tyckte att två av medlemmarna såg väldigt bekanta ut och efter lite funderande kom jag på att det beror på att jag såg Skullbong på The Liffeys i somras. (Fler bilder på Facebook)

Länkar till Serpent Omega: Spotify, BandcampFacebook, hemsida

Serpent Omega på Nalen klubb - 5 maj 2015

Serpent Omega på Nalen klubb – 5 maj 2015

Bongzilla… Ja, vad ska man säga?! Riffmästare och legender! Jag trodde att det skulle bli obehagligt fullt den här kvällen men av någon anledning valde många att stanna hemma, även om det var hygglig uppslutning. Riktigt coolt att få se bandet i en så här intim lokal, tackar Red Heifer! (Fler bilder på Facebook)

Länkar till Bongzilla: Spotify, Bandcamp, Facebook

Bongzilla på Nalen klubb - 5 maj 2015

Bongzilla på Nalen klubb – 5 maj 2015

Länkar till andra bloggar om: , , , , ,

Kommentera

