Satyricon på Nalen, och på operan

Jag såg Satyricon på Debaser Medis i december 2013 och den konserten var så bra att den fick min utmärkelse för ”Årets konsert” i sin genre. När jag såg att Satyricon återigen skulle spela i Stockholm var det alltså ingen tvekan om att jag skulle gå, trots att det var en söndag, men med facit i handen hade jag kunnat skippa det här giget. Jag säger inte att Satyricon var dåliga, men för min del blev det ingen vidare kväll. För det första så var det ju en söndag och jag tycker att det märktes på både bandet och publiken (eller hur var det nu med hönan och ägget…?) och dessutom var jag inte helt frisk. Jag tycker också att ljudet hade sina brister och att Satyricon bör satsa mer på att framföra stämningsfull och hård musik i en ondskefull inramning än att leda allsång i finlokaler …
Nej, nu blev jag hemskt gnällig, kanske var det bara jag som hade en dålig dag!
Här är ett smakprov från ”Live at the Opera” som släpps i dagarna:

Satyricon på Nalen - 26 april 2015

Länkar till andra bloggar om: , , ,

Kommentera

