Against Me! på Debaser

Jag hade inte lyssnat på Against Me! innan de släppte sitt senaste album ”Transgender Dysphoria Blues” som jag gav en fyra i betyg förra året (länk). Det var en artikel i Close-Up Magazine om sångaren som kom ut som transsexuell och släppte en skiva om problematiken kring det som fick mig intresserad, och det är jag glad för. Plattan ”Transgender Dysphoria Blues” är fortfarande väl spelad här hemma och likaså några av de tidigare plattorna med bandet. Att vår egen Inge Johansson (The International Noise Conspiracy, Totalt Jävla Mörker, Knugen Faller, Alonzo Fas 3 mm) numera spelar bas i Against Me! gör förstås inte saken mindre intressant.

Förra helgen såg jag Against Me! på ett något så när fullsatt Debaser Medis. De var energiskt samspelta och utstrålade positiv energi, men de ivrigt jagande säkerhetsvakterna som verkade föra en personlig vendetta mot crowdsurfing utstrålade motsatsen! Jag har inte varit med om liknande på många år! Nu för tiden tycker jag att vakterna och publiken i huvudsak visar varandra ömsesidig respekt, men här höll det på att spåra ur! Trots att både bandet och deras representanter försökte lugna vakterna så fortsatte de att härja och slänga ut folk. En tråkig detalj under en annars bra kväll!

Här är några bilder från Debaser och en video (från en annan spelning i februari), bara för känslans skull! 🙂  Trummisar hamnar ju sällan på bild, men Atom Willard får min guldstjärna för kvällen, han var grym!

Against Me! - Laura Jane Grace

Against Me! på Debaser - 11 april 2015

Against Me! på Debaser – 11 april 2015

 

Länkar till andra bloggar om: , , ,

Kommentera

