Två grymma hardcore splittar: Lesra & Erased, Mörbultad & Achilles

Lesra - Erased - Mörbultad - Achilles

Det är helt galet, men i dag släpptes två stycken riktigt grymma hardcore splittar!

Jag gav Lesras album ”You Get Out What You Put In” fyra välförtjänta knytnävar förra våren (länk) och nu är de tillbaka tillsammans med Erased, också de från Umeå. Mörbultad från Helsingborg är antagligen det hardcoreband jag skrivit mest om (tidigare) och de har slagit sig i lag med Achilles från Oskarshamn. I ett slag får jag alltså nya låtar från två favoritband och två nya band att älska! Med tre till fem låtar var visar nämligen alla fyra band var skåpet ska stå, det här är hardcore av högsta klass rakt igenom! Plattorna har gått på repeat här hemma hela dagen (jag har ju påsklov! 🙂 ) men jag är inte redo att betygssätta dem. Det är möjligt att jag återkommer till det, men just nu är jag upptagen med att banga skallen utan närmare eftertanke!

Mörbultad vs. Achilles finns på Spotify (länk), liksom Lesra/Erased (länk). För övrigt är det väl lättast att söka mer info om banden på Facebook: Lesra, Erased, Mörbultad, Achilles. Spänn nu på dig säkerhetsbältet, höj volymen och tryck på ”Play”!

Länkar till andra bloggar om: , , , , , ,

Kommentera

