Ocean Chief och The Wounded Kings – Live @Nalen Klubb

Den första hållpunkten på vårens ”Doom over David Bagares gata” är nådd i och med att Ocean Chief och The Wounded Kings spelade i fredags, och det var en lyckad öppning av Püssy a Go Go! Den enda konstruktiva kritiken jag kan komma med är att man borde ta efter Undergångens grej med att presentera banden när de kliver på.

Jag såg Ocean Chief i början av december (länk), men då var jag så förtrollad av Snailking att jag inte uppskattade dem fullt ut. Jag är därför glad över att jag fick en ny chans, för de är riktigt bra. Tungt och skitigt. Tråkigt bara att de hinner med så få låtar under en spelning, jag skulle lätt kunna se ett två timmars gig för att riktigt komma in i stämning!

Länkar till Ocean Chief: Spotify, Bandcamp, Facebook

Ocean Chief på Nalen Klubb - 20 mars 2015

Ocean Chief på Nalen Klubb – 20 mars 2015

Utan Sharie Nayland som slutade i bandet förra våren så låter The Wounded Kings förstås mer som på sina två första plattor, The Shadow Over Atlantis (2010) och Embrace of the Narrow House (2008), än på de två senaste. Trots att jag gärna hade sett bandet med Sharie så är det bara ett smärre bakslag. George Birch har en härligt atmosfärisk röst med en styrka som står upp mot bandets maffiga sound (bandet hade tre gitarrister på scenen, men en fastnade inte på bild). Grymt!

Länkar till The Wounded Kings: Spotify, Bandcamp, Facebook

The Wounded Kings på Nalen Klubb - 20 mars 2015

The Wounded Kings på Nalen Klubb – 20 mars 2015

Länkar till andra bloggar om, , , , , ,

Kommentera

