Torche – Restarter

Torche från Miami, Florida, har släppt fyra album och ett antal EPs och splittar sedan starten 2004. Jag har inte lyssnat på deras tidigare material, men efter att ha läst flera hyllningar av deras nya album Restarter gav jag den ett par varv. Tyvärr hör jag mest ett band som inte har bestämt sig för om de ska spela stoner-, grunge- eller arena-rock och det som skulle kunna vara en spännande blandning av stilar fångar mig inte alls. Visst har plattan sina stunder (framför allt plattans titelspår), men som helhet tycker jag att blandningen gör att ingen av stilarna riktigt når fram.

GitarrGitarr ……….Det blir bara två gitarrer till Torche, men kanske gillar du den bättre?
………Länkar: Spotify, iTunes, Google Play, Facebook, hemsida

Länkar till andra bloggar om: , , , , , ,

Kommentera

