Greenwich Village i Bob Dylans fotspår

I går var jag i Greenwich Village och vandrade i Bob Dylans fotspår. Jag stod utanför en av hans bostäder under tidigt 60-tal och besökte två av de ställen där han gjorde några av sina första framträdanden, Café Wha? och Café Reggio (som också var först i USA med att servera Cappuccino). Jag blev dessutom fotograferad på samma plats som Bob Dylan på framsidan av plattan The Freewheelin’ Bob Dylan från 1963.

Jag är ingen sådan där fanatisk Dylan-fan som har allt och hyllar allt han gjort, men han har betytt mycket för mig och om jag av någon anledning bara fick ta med mig en platta på någon resa så ligger Blonde On Blonde bra till. Bob Dylans musik är suverän för långa resor när du sitter still och bara flyter med i musiken. Här har vi Tangled Up In Blue, inspelad live 1974.

Mina bilder finns på Facebook.

The Freewheelin' Bob Dylan

Länkar till andra bloggar om: , ,

Publicerat i 1970-tal, Blues, Rock. Etiketter: , , . Leave a Comment »

Kommentera

