53rd & 3rd – Ramones

Boken ”Please Kill Me! – den ocensurerade historien om punken” är en fantastisk inspirationskälla överhuvudtaget, och speciellt om du planerar en resa till New York. I den kan man bl a läsa om Ramones kopplingar till gatuhörnet vid 53:e gatan och 3:e avenyn som var ett välkänt tillhåll för manliga prostituerade.

I går stod jag i korsningen av 53:e gatan och 3:e avenyn och lyssnade på låten 53rd & 3rd som släpptes av Ramones 1976. En lite märklig känsla, men så mäktig att jag fyrar av ett helt gig med Ramones från 1977, ”Hey Ho, Let’s Go”:

Min bild på korsningen finns på Instagram och Facebook.

Länkar till andra bloggar om: , , ,

Publicerat i 1970-tal, Punk. Etiketter: , , . 2 Comments »

2 svar to “53rd & 3rd – Ramones”

  1. CBGB och Patti Smith | School´s Out Says:

    […] som jag också skrev om för ett par dagar sedan när jag hade besökt korsningen 53rd & 3rd (länk) så handlar den mycket om Patti Smith. Hon är alltså ännu en av mina favoritartister som är […]

  2. I’m Waiting For The Man – ChristerMagister på äventyr i Harlem | School´s Out Says:

    […] låten om min förra korsning, 53rd & 3rd (länk), så var det uppenbart att Ramones sjöng om just den platsen, men här får du hänga med lite i […]


Kommentera

