Jeremy Irons & the Ratgang Malibus och Tornet på Undergången 30 jan

Jeremy Irons & the Ratgang Malibus och Tornet på klubb Undergången

Länk till eventet på Facebook

Hör upp! 🙂 Nu är det måndag och dags att planera den kommande helgen! Vilken tur att klubb Undergången har bokat Jeremy Irons & the Ratgang Malibus och Tornet som kommer att spela för oss på Nalen Klubb här i Stockholm på fredag (om det blir något jam som förra gången återstår att se.)

Jeremy Irons & the Ratgang Malibus från Stockholm är ett ganska rutinerat gäng. De har tre fullängdare ute och den senaste, Spirit Knife (2014), finns med på flera årsbästalistor från olika delar av Europa. Förutom några utvalda gig i Sverige spelade Jeremy Irons… i Spanien, Frankrike och Tyskland i våras och gjorde fem shower i London i oktober. (Spotify)

Göteborgsbandet Tornet har jag inte hört talas om tidigare och de verkar inte vara fullt så etablerade. De har ett gäng låtar ute på SoundCloud, men inget släppt album vad jag vet.

Tornet har gjort flera spelningar runt om i Sverige och några av dem har varit tillsammans med Jeremy Irons… De två banden gjorde också minst en av spelningarna i London tillsammans, så det verkar vara ett kompisgäng som gästar Undergången.

Jag måste säga att det tog ett par varv innan jag fastnade för Jeremy Irons & the Ratgang Malibus platta Spirit Knife. Det är fler lugna låtar och partier på plattan än vad jag är van vid, men nu när jag vet vad jag ska förvänta mig och väljer rätt tillfällen att lyssna så kan även jag skriva under på att det är ett av förra årets starkaste släpp. Sätt dig bekvämt tillrätta, ta ett djupt andetag, slut ögonen och lyssna på Once Levitated, dansa sedan fram till din väggkalender till tonerna av Tales of the Future och skriv in Undergången på fredag. Vi ses framför scenen!

Jeremy Irons & the Ratgang Malibus

Länkar till andra bloggar om: , , , , , ,

Kommentera

