Motley Crue – Shout at the Devil

I dag är det tydligen ”World Motley Crue Day”:

January 17, 1981 is the day that has gone down in rock ‘n roll history as the day Motley Crue formed. During the current ‘Final Tour,’ Nikki has stated onstage that it was that day in fact that Motley Crue was born.”

Det finns en hel del att säga om bandets utveckling, men vilken start de hade! Jag minns tydligt hur jag upptäckte Motley Crue när något högstadieband spelade Live Wire på fritidsgården i Södertälje och hur jag sedan när Shout at the Devil hade släppts klottrade mina skolböcker fulla med bandets namn och pentagram…  Motley Crues album Shout at the Devil kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta och jag utnämner det härmed till ett av ”världens bästa album”.

Tillsammans med den här videon så kategoriserar jag dessutom det här inlägget bland mina inlägg med ”sköna gamla musikvideos”.

Motley Crue - Shout at the Devil

Länkar till andra bloggar om: , , ,

Kommentera

