Demon Eye – Leave the Light

Demon Eye - Leave the lightDemon Eye är ett band från Raleigh i delstaten North Carolina i USA som jag upptäckte först när jag kollade igenom andra bloggars årsbästalistor. Leave the Light släpptes i somras och bandet har tydligen redan kommit långt med uppföljaren som kommer att heta Tempora Infernalia, det gäller att smida medan järnet är varmt!

Gillar du old school Heavy Metal med en ockult touch så tycker jag absolut att du ska ge Demon Eye och Leave the Light en chans, om du inte redan gjort det. Referenserna till band från tidigt 80-tal är så många att det är onödigt att rabbla upp dem. Du får vassa riff, sköna gitarrslingor, sjyssta refränger och som grädde på moset en touch av koklocka.
.

Om jag jämför med Iron Void som också släppte en suverän åttiotalsdoftande Heavy Metal platta förra året så är det inget snack om vem som vinner kampen om skivomslag i alla fall! 😉  Jag gillar inte Demon Eyes omslag alls. Jag tycker inte att det återspeglar vad jag får höra, men deras videos är desto mer passande. Här är videon till Hecate och det finns en till på YouTube till låten Secret Sect.

Länkar till Demon Eye: Spotify, Bandcamp, Facebook

Länkar till andra bloggar om: , , , ,

Publicerat i Hårdrock, Metal. Etiketter: , , . 1 Comment »

Ett svar to “Demon Eye – Leave the Light”

  1. Spader Ess Says:

    Jo, det svänger om Demon Eye.


Kommentera

