Monolord släpper en låt från den kommande plattan

Monolord - Vænir

Monolord – Vænir – Cover artwork by Julio Reyes

RidingEasy Records har lagt upp en första låt från Monolords kommande platta Vænir på sin hemsida. Cursing The One är precis så krossande bra som jag har hoppats på och väntan till i slutet av april när hela plattan släpps känns plötsligt lång!

Cursing The One kommer innan dess att släppas som 12″ singel tillsammans med en cover av Black Sabbaths Fairies Wear Boots (tagen från en samling av CVLT Nation som finns att ladda ner digitalt på Bandcamp).

Jag gav Monolord en trea i betyg i min recension av Empress Rising och skrev bland annat att ”Monolord efter den fantastiska inledningen med ”Empress Rising” hela tiden jobbar i uppförsbacke eftersom jag förväntar mig ännu en (minst) lika bra låt”. Jag hoppas att den nya plattan slipper drabbas av detta så att jag kan få sätta ett högre betyg på Vænir än på debutalbumet, och det har jag goda förhoppningar om (av någon anledning… 🙂 ).

Kampen om framsidan har i alla fall Vænir redan vunnit!
.

Länkar till andra bloggar om: , , , ,

Kommentera

