Lacertilia – Crashing Into The Future

Lacertilia - Crashing Into The FutureLacertilia från Wales är ett psykedeliskt Stonerband som släppte sin debut-EP Crashing Into The Future i dag. Efter åtskilliga genomlyssningar på Bandcamp så bestämde jag mig för att det här fick bli årets första köp, man vill ju stötta banden man gillar!
….Crashing Into The Future är en lysande debut. Plattan är groovigt svängig och sången riktigt jäkla rivigt bra! För att slå stort tror jag dock att Lacertilia behöver skaffa ett lite mer eget uttryck. Jag misstänker att ett gäng rockers skulle gissa på ganska många olika kända band om man spelade upp den här Ep´n ”i blindo”. Men plattan svänger som sjutton och de har dessutom klippt ihop en ganska rolig video till titelspåret, jag älskar flamencodansarna i början!🙂

Länkar till LacertiliaFacebook, Bandcamp

Länkar till andra bloggar om: , , ,

2 svar to “Lacertilia – Crashing Into The Future”

  1. Spader Ess Says:

    Kanske inte så förvånande, men det här gillade jag skarpt. Tack för tipset.


Kommentera

