Årslistan 2014 – Årets konsert: Rock/Pop

Årets konsert

CandlemassLiksom förra året gör jag bara en årslista över årets höjdpunkter när det gäller live-spelningar eftersom det är det som ligger mig närmast hjärtat. Albumen som jag gett högst betyg finns i vänsterkant på bloggen och det är bara att klicka på bandnamnet för att läsa recensionen.
(Ett litet tillägg om albumen finns här.)

Det här är den andra delen av årslistan, här kan du läsa om utmärkelsen för ”Hårdrock/Heavy Metal” och snart kommer utmärkelser inom kategorierna ”Extrem Metal”, ”Stoner/Fuzz Rock”, ”Punk” och ”Årets nykomlingar”.

De nominerade i kategorin ”Rock/Pop”

Det är inget snack om att ”Årets Rock/Pop” är den genre där jag har det minsta urvalet… Jag gillar melodiös rock och pop, men när det kommer till att välja gig så vinner de hårdare banden för det mesta kampen om min tid. Förra året vann Amanda Palmer utmärkelsen i kamp med Mainliners, Grande Roses och Robert Dahlqvist, men på grund av det magra urvalet i år så går jag faktiskt direkt på vinnaren här… (drum roll)

…det blir Frank Turner för hans spelning på Debaser Medis den 26:e februari. Frank Turner har melodierna, texterna, känslan, charmen och den rätta inställningen till sitt artisteri (lyssna bara på talet i mitten av klippet nedan). Jag har sett honom live två gånger och jag tror faktiskt att jag aldrig har sett en annan artist bygga en relation med sin publik så effektivt. Som jag skrev i februari, det var en riktig ”feelgod-konsert”!

Länkar till andra bloggar om: , , ,

4 svar to “Årslistan 2014 – Årets konsert: Rock/Pop”

  1. Årslistan 2014 – Årets konsert: Extrem Metal | School´s Out Says:

    […] här kan du läsa om utmärkelserna för ”Hårdrock/Heavy Metal” och ”Rock/Pop”. Snart kommer utmärkelser inom kategorierna ”Stoner/Fuzz Rock”, […]

  2. Årslistan 2014 – Årets konsert: Punk och Hardcore | School´s Out Says:

    […] om utmärkelserna för ”Hårdrock/Heavy Metal”, ”Extrem Metal” och ”Rock/Pop”. Under dagen kommer utmärkelser inom kategorierna ”Stoner/Fuzz Rock” och […]

  3. Årslistan 2014 – Årets konsert: Stoner-, Doom-, Fuzz-, Ockult rock | School´s Out Says:

    […] om utmärkelserna för ”Hårdrock/Heavy Metal”, ”Extrem Metal”, ”Rock/Pop” och ”Punk och Hardcore”. Senare i dag kommer den sista […]

  4. Årslistan 2014 – Årets konsert: ”nykomlingar” | School´s Out Says:

    […] om utmärkelserna för ”Hårdrock/Heavy Metal”, ”Extrem Metal”, ”Rock/Pop” och ”Punk och Hardcore” och ”Stoner/Fuzz […]


Kommentera

