MaidaVale och Rymddröm på Copperfields

I fredags när jag hade sett Snowy Dunes, Mangoo och Truckfighters på Debaser så tog jag tunnelbanan till Fridhemsplan och Copperfields där Sweet Leaf som bekant ordnade julfest. Jag tänkte att jag i alla fall skulle hinna se ett jam som Gidon från Mother Kasabian och Calle från Snowy Dunes hade pratat om tidigare på kvällen, men när jag kom dit hade det första bandet, MaidaVale, precis börjat spela. Den här gången spelade alltså de traditionsenliga förseningarna mig i handen! 🙂

MaidaVale är grymma live och jag saknar verkligen en skiva att lyssna på här hemma. Vi får hålla tillgodo med några låtar på YouTube så länge (Standby SwingBe the fireRight where they want you) och kolla statusen på Facebook för att ha koll på när de släpper sin ”Heavy Blues” på platta.

MaidaVale på Sweet Leaf - 26 dec 2014

MaidaVale på Sweet Leaf – 26 dec 2014

Rymddröm har jag varken sett eller hört förut och jag måste säga att de tog det flummiga ett steg för långt för min smak. Det var onekligen en riktig show, men jag upplevde det mer som en ritual eller ett teaterstycke än konsert. Bandet består av skickliga musiker och det var antagligen precis det som de ville uppnå, men det passade inte riktigt mig… eller så började jag bara ”bli mätt” vid det här laget… Vid den här tiden på natten och efter att ha sett fyra gig innan så hade jag nog behövt lite mer partymusik för att gå igång! Kanske får jag chansen att omvärdera Rymddröm så småningom.
(Rymddröm finns på Facebook och du kan lyssna på en låt på SoundCloud)

Rymddröm på Sweet Leaf - 26 dec 2014

Rymddröm på Sweet Leaf – 26 dec 2014

Länkar till andra bloggar om: , , , , , , ,

2 svar to “MaidaVale och Rymddröm på Copperfields”

  1. Snowy Dunes, Mangoo och Truckfighters på Debaser | School´s Out Says:

    […] Jag hann som sagt till Copperfields för ett par gig till också, men den rapporten får du vänta tills i morgon på! (Uppdatering: Inlägget om MaidaVale och Rymddröm på Copperfields) […]

  2. Mother Kasabian, Lé Betre och Mushroom Caravan Overdrive på Copperfields | School´s Out Says:

    […] efter en lång och ganska hård fredagskväll och natt där jag såg fem band live (länk 1, länk 2) var det dags igen i lördags. Den andra dagen av Sweet Leaf´s julfest på Copperfields bjöd på […]


Kommentera

