Oblivious släpper nytt album, ”Out of wilderness”

Oblivious är en ny bekantskap för mig, men när jag såg att de kommer att släppa ett album inspelat i Studio Underjord, via Gaphals, var det nog för att väcka min nyfikenhet. Jag läser mig till att Oblivious kommer från Linköping och att de har ändrat uppsättning sedan sina två tidigare släpp, Goons and Masters (2010) och Creating Meaning (2013). De har bland annat gått från två gitarrister till en och enligt bandet själva så har det medfört ett tydligare gitarrspel och plats för ett mer grundläggande groove i de hårda rocklåtarna.

Shore to shore är det första smakprovet från den kommande plattan Out Of Wilderness och med en video presenterar de också utseendet på albumet. Jag tycker att det svänger som sjutton och ser fram emot släppet som sker i april 2015. Vid en snabb genomlyssning av de tidigare albumen så kan jag hålla med om att Shore to shore låter både svängigare och tyngre, men jag inser också att jag nog måste lyssna igenom dem noggrannare framöver!

Länkar till Oblivious: Spotify, Facebook

Länkar till andra bloggar om, , ,

Kommentera

