Musik- och bloggåret 2014, årets album med mera

Här kommer årets första sammanfattning. Det är visserligen lite för tidigt, men just nu har jag tid att räkna!🙂räknar

Fram till dagens datum har jag skrivit 293 st inlägg i bloggen under 2014. Jag har sett och skrivit om mer än 82 bra live gig (jag orkar inte räkna alla band jag såg under Beat Butchers 30-årskalas och några band jag såg under året var varken värda att skriva om eller räkna). Jag har lyssnat på fler nya album än jag vågar tänka på och skrivit om ganska många av dem! Ett fantastiskt musikår med andra ord!

Årslistor över album finns det så många av så jag kommer inte att skriva någon egen ny lista. Plattorna som jag har gett högst betyg under året finns redan i vänsterkant på bloggen, klicka på bandnamnet för att läsa recensionen. Kom ihåg att alla plattor som finns med på listan är riktiga höjdare! De plattor som fått ett sämre omdöme än ”riktigt bra” finns inte med alls.
(Om jag fick göra någon justering i listan så skulle jag flytta upp både Lé Betre och The Socks ett pinnhål…)

Självklart finns det också plattor som saknas helt. Pallbearer och Yob som har varit soundtrack till åtskilliga grå mornar den här hösten (länk) borde förstås ha varit med någonstans i toppen, likaså Fu ManchuVampireWitch Mountain, Snailking och en hel drös andra band, men jag har inte tid att recensera alla fantastiska skivor som släpps!

CandlemassLiksom förra året kommer jag däremot att göra listor över årets höjdpunkter när det gäller live-spelningar eftersom det är det som ligger mig närmast hjärtat, men du får faktiskt vänta tills efter nyår på dem. Jag har ett par gig kvar att se i år och jag vill ju ge alla chansen att komma med!

(Här är förra årets nominerade och vinnare i de olika kategorierna: ”Rock och pop”, ”Hårdrock och Metal”, ”Punk” och ”Årets nykomlingar”.)
God fortsättning!

Publicerat i Hits och highlights. Etiketter: . 6 Comments »

6 svar to “Musik- och bloggåret 2014, årets album med mera”

  1. Årslistan 2014 – Årets konsert: Hårdrock/Heavy Metal | School´s Out Says:

    […] Liksom förra året gör jag bara en årslista över årets höjdpunkter när det gäller live-spelningar eftersom det är det som ligger mig närmast hjärtat. Albumen som jag gett högst betyg finns i vänsterkant på bloggen och det är bara att klicka på bandnamnet för att läsa recensionen. (Ett litet tillägg om albumen finns här.) […]

  2. Årslistan 2014 – Årets konsert: Rock/Pop | School´s Out Says:

    […] Liksom förra året gör jag bara en årslista över årets höjdpunkter när det gäller live-spelningar eftersom det är det som ligger mig närmast hjärtat. Albumen som jag gett högst betyg finns i vänsterkant på bloggen och det är bara att klicka på bandnamnet för att läsa recensionen. (Ett litet tillägg om albumen finns här.) […]

  3. Årslistan 2014 – Årets konsert: Extrem Metal | School´s Out Says:

    […] Liksom förra året gör jag bara en årslista över årets höjdpunkter när det gäller live-spelningar eftersom det är det som ligger mig närmast hjärtat. Albumen som jag gett högst betyg finns i vänsterkant på bloggen och det är bara att klicka på bandnamnet för att läsa recensionen. (Ett litet tillägg om albumen finns här.) […]

  4. Årslistan 2014 – Årets konsert: Punk och Hardcore | School´s Out Says:

    […] Liksom förra året gör jag bara en årslista över årets höjdpunkter när det gäller live-spelningar eftersom det är det som ligger mig närmast hjärtat. Albumen som jag gett högst betyg finns i vänsterkant på bloggen och det är bara att klicka på bandnamnet för att läsa recensionen. (Ett litet tillägg om albumen finns här.) […]

  5. Årslistan 2014 – Årets konsert: Stoner-, Doom-, Fuzz-, Ockult rock | School´s Out Says:

    […] Liksom förra året gör jag bara en årslista över årets höjdpunkter när det gäller live-spelningar eftersom det är det som ligger mig närmast hjärtat. Albumen som jag gett högst betyg finns i vänsterkant på bloggen och det är bara att klicka på bandnamnet för att läsa recensionen. (Ett litet tillägg om albumen finns här.) […]

  6. Årslistan 2014 – Årets konsert: ”nykomlingar” | School´s Out Says:

    […] Liksom förra året gör jag bara en årslista över årets höjdpunkter när det gäller live-spelningar eftersom det är det som ligger mig närmast hjärtat. Albumen som jag gett högst betyg finns i vänsterkant på bloggen och det är bara att klicka på bandnamnet för att läsa recensionen. (Ett litet tillägg om albumen finns här.) […]


Kommentera

